
Singapur GP yarış sonrası pilotların verdiği demeçler
Alonso:
"Mücadele hâlâ çok sıkı. Tüm 5 sürücü hâlâ az ya da çok mücadelenin içerisinde. Mark'ın avantajı kötü bir hafta sonuna rağmen daha da arttı. Diğerleriyle farkı açmaya çalışmalıyız. Elimizden gelenin en iyisini yapacağız, Abu Dhabi'de yaptıklarımızın yeterli olup olmayacağını göreceğiz ancak insanlar sonuna kadar mücadele edeceğimizden emin olabilirler. Bu 4 yarışta hepimiz 2-3 yarış kazanma şansına sahip olabiliriz ve iyi durumda olabiliriz ancak eğer bir hata yaparsanız şampiyonluk mücadelesi dışına düşebilirsiniz. Motivasyonumuzu korumalıyız ve umarım hata yapmadan aynı şekilde Japonya'da devam edebiliriz. Çok zordu. Buraya gelmeden önce zor olacğaını biliyorduk. Singapur'un fiziksel olarak en zor yarış olduğunu biliyoruz. 2 saat boyunca cadde pistinde aşırı nem altında yarışıyoruz. Sürüş zordu. Bu galibiyetin anlamı çok büyük. Singapur'un yegane bir pist olduğunu biliyoruz ve aracımızın çok iyi performans gösterdiğini kanıtladık. Bu galibiyet, şampiyonluk mücadelesi içerisinde kalma açısından çok değerliydi. Geride 4 yarış var. Her pistte rekabetçi olabiliriz. Takım ve fabrika % 100 potansiyel göstermemiz için çok iyi iş çıkardı. Forza Ferrari!"
Vettel:
"Alonso'yu hataya zorladım ama yapmadı. Burada geçiş yapmak zor. Çok riskli olur. En önemli şey, aracın bütün hafta sonu boyunca rekabetçi olması. Dün fırsatı kaçırdık ve muhtemelen o, bugünkü sonucu doğurdu. Pilotlar şampiyonasında her şey olabilir. İyi bir kalkış yaptık. Geçmişte bu konuda yanlış bir şekilde eleştirildik. Bu cadde pistine araçta doğru ayarlarla gelmek iyiydi; her ikimiz de iyi kalkışlar yaptık"
Webber:
"Üçüncü olmaktan çok memnunum. Burada benim için oldukça zor bir hafta sonu oldu, belki de sezonun en zor olanıydı. Burada kendimi tam anlamıyla rahat hissedemedim. Bu nedenle de yarışın bu şekilde sonuçlanmasından çok memnunum. Aldığım üçüncülüğe çok sevindim. Lewis kesinlikle biraz öndeydi ama bu geçen yarışta Felipe ile Lewis arasındaki olaya benziyordu. Muhtemelen Felipe onun orada olduğunu bilmiyordu. Lewis gerideydi. Bazen böyle şeyler olur. Limitlerde frenleme yaptık. Elbette çok yakındı. Çok sert çarpışmadık ama ikimiz de yarış dışı kalabilirdik. Şanslıydım ki ben devam edebildim."
Button:
"Start anında arka lastikleri kontrol ettim ve sanırım bu şekilde Lewis'e daha çok yaklaşabildim. Prime lastikte stabilite sorunu yaşadım ve Red Bull otomobili ile mücadele edemedik. O lastikle attıkları 30 tur bizden daha hızlı olduklarını gösterdi. Ama burada rekabetçi olacaklarını biliyorduk. Bizim için zor olacağını da. Bu yüzden Japonya'ya memnun bir şekilde gidebilirim. Suzuka için iyi güncellemelerimiz olacak. Bu hafta sonu kullanacağımız ancak dayanıklılık nedeniyle kullanmadığımız bir parçayı orada kullanacağız. Planlanan güncellemeler ile umarım çifte darbe vurabiliriz. Mark'ın önümde bitirmesiyle şampiyonluk umutlarım biraz sekteye uğradı ama puan farkı bir zafer puanı kadar. Bu da daha yapılacak çok şey olduğunu gösteriyor. Tek bir kötü yarış size çok fazla puana mâl olabilir."
Hamilton:
"Hâlâ 4 yarış var. Mark'ın 20 puan gerisindeyim ve bu iyi bir fark ancak kapatılmayacak fark değil. Ben sadece kafamı eğip elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışacağım. Artık özel olarak şampiyonluğu düşünmeyeceğim, ne olursa olsun sadece sezonun geri kalanından keyif almaya çalışacağım. Ancak sonuna kadar mücadeleyi sürdüreceğim çünkü benim bildiğim tek yol bu. Hâlâ tam olarak ne oldu bilmiyorum. Ancak benim açımdan o hata yaptı ve tur bindirme sırasında ben onu yakaladım ve hava koridorundaydım. 7. viraja girerken dışarıdaydım ve benm kör noktamda, arkamdaydı. Onu yeterince geçtiğimi düşündüm. Frene bastım, döndüm ve ona içeride yeteri kadar yer bırakmaya çalıştım ve sonrasında bildiğim temas olduğu, lastiğim gitti. Hepsi bu. Her zaman söylendiği gibi, bu motor yarışları."
Nico Rosberg:
"Pistte işler oldukça zordu ama bugün mümkün olan en iyi sonuca ulaştık. Son birkaç yarış için amacım, zirvedeki üç takımın ardından en iyi yerde tamamlamak. Bugün, Felipe'nin sıralamada Lewis'in de yarışta sorunlar yaşamalarının ardından durumdan yararlandık. Bu yüzden 5.lik, bizim için iyi. Takım adına da çok tatmin edici. Bazı yerlerde Jenson'u biraz zorlayabildim, ki bu da çok güzeldi. Sezonun geri kalanını bu kadar güçlü bir şekilde bitirmeyi amaçlıyoruz"
Michael Schumacher:
"Bu akşam Singapur'daki ilk tecrübemden pek de memnun değilim. Diğer araçlarla iki olayım oldu, bunlar yarış kazalarıydı ve pite girmem gerekti. Elbette ideal bir şey değildi ve sonucunda yarışım ağır bir şekilde darbe yedi. İlk yumuşak sette arka lastiklerimde sıkıntı yaşadım. Virajlar hep kayıyordum. Bu yüzden yarışın sadece ikinci bölümünden keyif aldım diyebilirim"
Nick Heidfeld:
"Elbette daha iyi bir sonuç umuyor ve yarışı tamamlamak istiyordum. Ama bana göre Michael (Schumacher) biraz fazla geç fren yaptı ve beni yarışın dışına itti. Yarışım, kalkışın hemen ardından zora girmişti. Vitantonio Liuzzi, 4. virajda dışardan beni çok gerilerden geçmeye çalıştı. Ardından bana göre erken fren yaptı ve ne yazık ki ona çarptım. Arka kanadın uç plakası olmadan aracı sürmek kolay değildi. Aracın ayarları da ideal değildi zaten. Çünkü sıralama sonrasında bir şey değiştirme şansınız yok. Bununla birlikte tur dereceleri yarış içinde bir süre, pek de fena değildi. Favori yarışım Suzuka'yı dört gözle bekliyorum"
Kamui Kobayashi:
"Çok açık bir şekilde benim hatamdı. Michael Schumacher'i geçtikten sonra bir puan almak için çok, çok ama çok zorlamam gerektiğini biliyordum. Ama o esnada lastiklerim tamamıyla bitmişti. İşte o virajda bunu yanlış değerlendirdim ve bariyerlere vurdum. Ardından Bruno Senna da bana vurdu. Genel hasar oldukça büyük. Kalkışta herkes çok yakındı ve Vitaly Petrov'a bir sıra kaybettim. Mark Webber'e karşı hiç bir şansım yoktu. Ardından Michael'in ardından 10. sıradaydım. Daha hızlı gidebilirdim ama geçiş için şans yoktu. Fırsatı yakaladığımda hamle yaptım ve geçtim. Ardından dediğim gibi sonuna kadar zorladım ve kendimi bariyerlerde buldum"
Jaime Alguersuari:
"Yarışı bitirdiğim için tatmin oldum. Ama dürüst olmak gerekirse muhtemelen kariyerimin en sıkıcı yarışıydı. Araçlardan oluşan trenin arkasında takılıp kaldım ve yapabileceğim bir şey de yoktu. Bugün puan alma şansım vardı, 11. başlıyordum ama kalkış öncesinde araçta soğutma sıvısında kaçak oldu. Bu yüzden pit yolundan başladım, diğerlerinin arkasından. O noktada iyi bir gün geçirme umutlarım yok olmuştu. En azından 3 geçiş hamlesi yaptım. Konum açısından bakacak olursak, aracımızın performans olarak geliştiğini düşünüyorum. Sonuncu başlayıp 12. olmak pek de kötü sayılmaz"
Sebastien Buemi:
"Çok zor bir yarıştı. İyi bir kalkış yaptım ama ilk turda Kobayashi ile temas yaşadım. Bunun, aracıma biraz hasar vermiş olabileceğini düşünüyorum. Çünkü o andan sonra fazlasıyla önden kayma yaşadım. Bu yüzden güvenlik açısından pite girip ön kanadı değiştirmeye karar verdik. Pitte ayrıca lastikleri de değiştirdik. Petrov'un arkasında çıktım ve yarışın çoğunu onun arkasında geçirdim. Daha sonra hidrolik sisteme basınç eklemek için pite döndüm ve tekrar lastikleri değiştirdik. Bu şekilde Jaime'yi geçip Petrov'a tekrar yaklaşabilirdim. Onu geçmeye çalıştım, başaramadım ve yeni lastiklerinde olan Kubica'ya yakalandım. Bir pite daha ihtiyaç vardı, yumuşak lastikleri taktık ve ondan sonra iyi turlar atmaya başladım. Hayal kırıklığı yaşıyorum. Çünkü yaşadığım zorluklar olmasaydı 10. olma şansım vardı. Yine de genel olarak araç gelişti ve bu, sonraki yarışlar için ümit verici."