Reklamlar

1 Nisan 2011 Cuma

Takım İçi Savaşlar / Avustralya


















Sezonun ilk yarışı olan Avustralya Grand Prix'si sonrasında takım arkadaşları arasında oluşan durum.

Red Bull / 2011: Vettel 1 - 0 Webber / Avustralya: Vettel: Sezonun en zorulu seçimi değili ve Vettel, 2010 Abu Dhabi’de nerede kaldıysa oradan devam etti. Ve tabi ki Webber de. İki pilot arasında büyük bir fark olduğunu söylemek -özellikle de Webber en zorlu cadde pisti Monaco’da bu kadar iyiken- biraz garip olur.


McLaren / 2011: Hamilton 1 - 0 Button / Avustralya: Hamilton: Aslında Lewis patinajları ve yavaş başlamasıyla yarışı Jenson’a yıkmıştı. Grid’te direk arkasında Jenson’ın da gecikmesi Petrov’un içeriye dalmasına ve ardından Massa’nın da geçişine yol açtı. McLaren’ın Massa’yı Button’ın arkasında tutma deneyimi olduğunu düşünebilirsiniz ama belki de bu, McLaren’ın bilgisayardan ayrılamamasının rahatsız edici bir kararıdır.

Lewis Hamilton zarar görmüş tabanıyla yarışın sonlarında tüm kerb’lerden kaçındı yani normal şartlarda daha iyisini de yapabilirdi. Ve birde DRS sistemimiz var ki Vettel bu şartlarda ilk sırasını yarışın sonuna kadar koruyamayabilirdi.


Ferrari / 2011: Alonso 1 - 0 Massa / Avustralya: Alonso: Massa harika bir başlangıç yaptı ama yarış boyunca takım arkadaşının önünde kalmaya yetecek tempodan da çok uzaktı. Yarıştan sonraki Jarno Trulli’nin yorumlarını dinlerseniz Pirelli lastikleri çok değişkendi ve aracın hakimiyetinde ya çok dikkatli, ya da takımın aracın dengesini çok iyi sağlamış olma şansına sahip olmalıydınız. Felipe’nin Button’a karşı güçlü defansı kolaylıkla kenara atılamayacağını gösterirken (ki McLaren ve Red Bull için bu durum uzun vadede iyi bir şey) Alonso’a bu performansla ikinci sürücü olarak gözüktü.

Malezya’daki pist durumu, belki de en sıcak GP’lerden birinden geldiğimizi göz önünde bulundurursak soğuk olacak ve bu yüzden lastiklerin neler yapıp yapamayacağını anlamak için birkaç yarışa daha ihtiyacımız olacak.


Mercedes / 2011: Schumacher 0 - 1 Rosberg / Avustralya: Rosberg: Nico Rosberg sıralamalarda Michael’in önüne geçmeyi başardı ancak yarış esnasında iki Mercedes pilotu da diğer takımların kurbanı oldular. Uzun bir kış döneminin ardından Schumacher için tahmin edilen iyi sonuçlar (lastiklerin sürüş stiline uygunluğu gibi) şimdilik sadece Nico Rosberg’i tatmin etmişe benziyor.


Renault / 2011: Heidfeld 0 - 1 Petrov / Avustralya: Pertov: Pirelli piyangosunun ikiye böldüğü Heidfeld-Petrov ikilisinden Heidfeld ancak yeni takımlarla baş edebilirken Petrov’un performansı onu Q3’e rahatlıkla taşıdı.

Açılış turunda sorunlar yaşamasa Heidfeld’te Avustralya’dan puan veya puanlar çıkartabilirdi ama Petrov’un inanılmaz performansına karşı koyma şansı da pek olmadı. Her şeye rağmen aracın potansiyelinden memnun olduğunu söyleyen Heidfeld Malezya’dan daha umutlu.


Williams / 2011: Barrichello 1 - 0 Maldonado / Avustralya: Barrichello: Williams için unutulması gereken, yaşlı çocuk Bay Barrichello içinse utanç verici bir yolculuktu. Ama o olağanüstü, geçekten öyle. Hala özeliikle böyle eski pistlerde yarışabilecek biri. Sadece alıştığının aksine kötü bir fren pedalı vardı.


Force India / 2011: Sutil 0 - 1 Di Resta / Avustralya: Di Resta: Di Resta sıralamalarda Sutil’in önündeydi ancak yarışta Force India onu kenara çekti. Paul, durumu incelikle farklı stratejilere sahip oldukları şekline açıkladı ama biz bunun aslında ne demek olduğunu biliyoruz.


Sauber / 2011: Kobayashi 0 - 1 Perez / Avustralya: Perez: Kobayashi sıralamalarda gayet iyidi ve Sauber 2011’de bir adım ileri gitmiş gibi duruyordu. Rüzgar tüneliyle çalışınca öyle olacağını da zaten bilirsiniz. Sert lastiklerle ve bunlarla gidebildikleri kadar gitmeye dayanan bir stratejiyle yarıştılar. Ardından gelen diskalifiye, tabi ki her şeyi değiştirdi.


Toro Rosso / 2011: Buemi 1 - 0 Alguersuari /Avustralya: Buemi: Buemi, 2009’dan beri ilk kez Q3’e kalarak istekliliğini gösterdi ve bir miktar Force India’larla mücadele etti.


Virgin / 2011: Glock 1 - 0 D’Ambrosio / Avustralya: Glock: Hiçbir anlamda felaket sayılmazdı. Takımın hedefi 107% kuralıyla mücadele ettiler ve başarılı oldular. Eğer işler böyle gitmeye devam ederse Glock’un sağda solda oyalandığını görmeyiz.


Diğer karşılaştırmalar:


Hispania (107%’den yarışamadılar): Liuzzi 1 - 0 Karthikeyan

Lotus vs Virgin: Lotus 1 - 0 Virgin

Sıkıcı & Heyecanlı GP: Sıkıcı 1 - 0 Heyecanlı

Yarışın yıldızı: Petrov(1)

Sıra kazanma hamlesi: Jenson Button(1)