Reklamlar

27 Aralık 2014 Cumartesi

2014 Sezonunun Unutulmaz Telsiz Konuşmaları

2014 sezonunda akılda kalan telsiz konuşmaları..


"Bir şeyler yapın! Güç kaybediyorum, normalden daha kötü. Beyler bu araç çok saçma.."

2013 yılında üst üste 9 yarış kazanan Vettel, 2014 sezonun ilk yarışı olan Avustralya GP'nin ilk açılış turlarında aracın durumunu ortaya koyuyordu.

"Tamam Lewis, çekiç gibi olma zamanı."


Lewis Hamilton'un yarışı mühendisi Peter Bonnington, Hamilton'u şampiyonluk yolunda her yarışta  motive etti. Sonuç ortada..

"Tamam Sebastian, Ricciardo'ya yol ver geçsin."
"Onun aracında hangi lastik var?"
"Geçiş lastikleri ama o senden sonra pite geldi."
"Kötü şans.."

Vettel'e Çin GP'de Ricciardo'ya yol vermesi söylendi. Takım ona, Ricciardo'nun farklı bir stratejide olduğunu söyledi. Bi nevi  dört yıllık şampiyona karşı tutumlarını değiştirdiler..

"Neden bana yol vermiyor?"

Macaristan'da takım Hamilton'a Rosberg'e yol vermesini söylemişti ama Rosberg'in telsizden söylediği ile durum anlaşılıyor.

"Button'la yarışıyoruz. Onu geçmemiz gerek."
"O halde bana daha fazla güç verin."

Kimi Raikkonen... Takım, Avusturya GP'inde Button'la çekişen Raikkonen'den onu geçmesini istiyor. Raikkonen'in sözleri ise bunun ne kadar zor olduğunu gözler önüne seriyor..

"Nasıldı ama bayanlar.."

Budapeşte'de sezonun 2. galibiyetine ulaşan Ricciardo'nun sevinci yerindeydi.

"Nico bana vurdu! Nico bana vurdu!"

Belki de sezonun en önemli anı.. Rosberg'in beceriksiz atak denemesi Hamilton'un
 lastiğini patlatmıştı. Rosberg daha sonra bu atağın "bazı şeyleri kanıtlamak için" olduğunu itiraf etmişti. Hamilton yarış dışı kalırken 2. olan Rosberg podyumda huyalanmıştı.

"Pite gelmem gerek. Bir şeyler içmem gerek. Burda ölüyorum!"

Singapur'da içeceksiz kalan Daniil Kvyat acı bir deneyim yaşadı..

"Ah ah ah ah! Neden ben düşük pil seviyesi ile sıralama turlarına başlıyorum? Bu nasıl mümkün olabilir? Nasıl?"

Tam şarjı olmayan aracı ile Q1'e başlayan Alonso'nun siniri telsiz konuşmasına yansıdı..

"Kim bu lanet adam"
"O yeni bir çocuk, Öğrenecek şeyleri var."
"Hem de öğrencek çok şeyi var."

Fernando Alonso'nun Ceterham'ın yeni pilotu Will Stevens sürüşü ile ilgili değerlendirmesi bu şekilde.

"Bu lanet geçiş çok iyi oldu."

Jean-Eric Vergne, Abu Dhabi'de eski tarkım arkadaşı Ricciardo'yu geçtikten sonra kendinden övgü ile bahsediyordu..

"Wuhuuuuuu. Dünya şampiyonu! Aman Tanrım! Buna inanamıyorum!"

Şampiyonluk sonrası yaşanan duygu.. Sezonun 11. galibiyeti ile 2. dünya şampiyonluğunu kazanan Hamilton'un sözleri.."