Reklamlar
31 Temmuz 2010 Cumartesi
Sıralama Sonrası Pilotların Demeçleri
Macaristan GP sıralama turşarı sonrası pilotların verdiği demeçler
Vettel:
"Tüm hafta sonu boyunca çok rahattık ve aracı gece biraz daha geliştirdik. Telsizden bağlanıp bizim zamanımızın geldiğini söyledi. Onlar bu harika aracı yaptılar ve bu aracı sürmek büyük mutluluk sağlıyor. Yarınki yarış için sabırsızlanıyorum. Aslında oldukça zor bir seanstı. 2. seansta yumuşak lastikler ile sorunsuz bir tur atamadım ve araçta yapabileceğimiz fazla bir şey yoktu. Ancak 3. seansta daha emindim. Umarım yarın iyi bir kalkış yapar ve harika bir yarış geçiririz. Hockenheim'da Ferrari'nin o performansı nereden bulduğunu ve nasıl önümüze geçtiğini kendi kendimize soruyorduk. Elimizden gelenin en iyisini yaptık ve bu sonuçtan çok fazla gurur duyuyoruz.Geçen hafta niçin kötü kalkış yaptığımı bulduk. Yarın normal bir kalkış yapıp en azından pozisyonumuzu koruyabileceğimizi düşünüyorum. Macaristan'da genelde temiz tarafta olmak önemlidir. Geçen sene 2. olduğumda, Alonso polde olduğunda da bunu söylemiştim. Geçişin zor olduğu bu pistte kalkış önemli olacak.
Webber:
"Elimden gelenin en iyisini yaptım. Attığım ilk tur muhtemelen temiz bir tur olmadı ama işler bu şekilde gelişti. Bugün ilk sırayı o hak etti. Ben günümde değildim ama yine de ilk çizgideyim. Çocuklar bugün harika bir iş çıkardılar. Yarın için sabırsızlanıyorum. Webber, Red Bull'un sıralamalarda rakipsiz olacağını tahmin ettiğini de belirtti: "Burası Barselona'ya çok benzedi. (Mücadelenin) ikimiz arasında olacağını biliyorduk. En hızlı turu kim atarsa ilk sıra onun olacaktı. İlginç bir start olacaktır ve sonrasında, biliyorsunuz bu düzenlemelerle, tüm yarış boyunca uyanık kalmaya çalışacağız. Startın nasıl olacağına bakacağız ve sonra da uyanık kalmaya çalışacağız."
Alonso:
"Bu hafta sonu Red Bull ile aramızda büyük bir fark olduğunu gördük. Bugün tüm potansiyelimizi piste yansıttık. Geride kalanların en iyisi olmak için çalıştık. Red Bull'u tebrik ediyorum. Hafta sonunu domine ettiler ve ilk çizgiyi hak ediyorlar. Umarım yarın yarışta işlerini zorlaştırabiliriz çünkü şimdiye kadar işleri çok kolay oldu. Startın önemli olduğunu biliyoruz. Bu pistte geçiş yapmak çok zor. Stratejinin de öneminin farkındayız. Start anı, ilk viraj ve ilk tur, %60-70 sonucu belirleyecek. Umarım Hockenheim'daki gibi iyi bir start alabilir, pozisyon kazanıp, biraz mücadele edebiliriz. Burada pistin kirli olan tarafı biraz kötü, belki de takvimin en kötüsü. Biz bu sezon kirli taraftan kalkarak iyi startlar alabildik ama aynı zamanda bazen de temiz taraftan kalktığımızda kötü start aldık. Her şey kırmızı ışıkların sönmesinden sonra start anında belli olacak."
Massa:
"Sıralamalarda 1 saniyeden fazla fark varsa, her zaman şunları düşünmek gerekir: onların ilk turda lastiklerini ısıtma şekli inanılmaz ve onların aerodinamisi bazı virajlarda, özellikle yön değişimi varsa çok yardımcı oluyor. Yarışta durum farklı olabilir ancak bu pistte onlardan daha hızlı olduğumuzu iddia edemeyiz. Buna rağmen genel olarak sonuçtan memnun olmalıyız çünkü onların dışında herkesin önündeyiz. Harika bir tur atamadım. Bu lastiklerle çok dikkatli olmak gerekiyor çünkü hemen ideal çizgiden çıkabiliyorsunuz. Start çok önemli olacak ve ne yazıkki gridde kirli taraftayım. Bakalım neler yapabileceğiz. Yarış çok uzun olacak ve her zamanki gibi her şey olabilir. Bugün bir sene önce olanları düşündüm mü? Sıralamalarda araç içerisinde yapmam gereken bir çok şey olduğu için bunu bir an bile düşünmedim ancak şu anda sıralamaları tamamlamanın hoş bir şey olduğunu söyleyebilirim! Bugün geçen sene beni AEK Hastanesi'nde tedavi eden doktorlardan olan Prof. Robert Veres garajdaydı ve onun benim yanımda olmasından çok memnun oldum."
Hamilton:
"Bugün aldığım sonuçtan memnunu. Son seansa kalabilmek beni rahatlattı. Zamanlar çok yakındı. Otomobilden son damlasına kadar tüm performansı çıkarttım. Yani bugün yaptığım işten memnunum. Elbette, yarın çok çalışmamız gerekecek. Ama her şeyi hesaba katarsak, burası bizim için iyi bir pozisyon. Pistin temiz tarafında, ki bu oldukça iyi bir şey. İlk viraja kadar önümüzde uzun bir yol var. Her şey olabilir. Tekrar mutlu olduğumu söyleyebilirim. Otomobilimiz bu pistte şimdiye kadarki en iyi durumunda. Yarın da işimize odaklanmaya devam edeceğiz. Son yarışlardaki gibi iyi start almam gerekiyor. İlk virajı sorunsuz geçip sonra da yola devam etmem gerek. Gridde birkaç sıra kazanmak harika olur çünkü burada geçiş yapmak çok zor. Yine de biz elimizden gelenin en iyisini yapacağız. Ben buna hazırım. Elimden geleni ardıma koymayacağım."
Rosberg:
"Bugün burada olmayı beklemiyorduk ve bu yüzden altıncılıktan çok memnunum. Beklenmedik ve hoş bir sürpriz oldu. Ayarlar konusunda iyi bir iş çıkardık. Otomobili tam performans ile kullanabildim. Umarım yarın iyi bir start alır ve pozisyon kazanırız."
Petrov:
"Buraya geldiğimizde aracımızın hızlı olabileceğini biliyorduk. Sıkı çalıştık. Geliştik ve buraya bazı yeni parçalar getirdik. İyi bir sonuç ve bence her şey gayet güzel. Pistte tur atarken asla takım arkadaşınızı yenmeyi düşünmezsiniz. Sadece kendi işinize ve tur zamanınıza odaklanırsınız. Tabii ki önde olmak daha iyi ancak her zaman iyi bir sonuç almaya odaklanmalısınız. Yarın kalkış zor olacak. Burada ilk viraj çok tehlikeli. Umarım kazasız olur ancak ben temiz taraftan başlıyorum bu yüzden iyi bir kalkış yapmak zorundayız ve ilk virajda herkesin önünde olabiliriz."
Kubica:
"Bugün ön bölüme daha yakın olmayı umuyorduk. Sabahki antrenman seansında daha iyi görünüyorduk ancak sıralamaların son bölümünde yeteri kadar yol tutuşu yoktu ve araç tuhaf bir şekilde yere fazla değiyordu. Son seanstaki turum çok yavaştı, 2. seanstaki turumdan yarım saniye daha kötüydü ancak dediğim gibi yol tutuşu yoktu. Yarışta her şey ilk tura ve kalkışa bağlı olacak. Bu yüzden iyi bir kalkış yapmayı ve bir kaç sıra kazanmayı umuyorum."
Button:
"Antrenmanlarda araç çok iyi çalışıyordu ancak sıralamalarda dengeyi bulamadık. Aracı biraz değiştirdik ancak çok fazla yardımı olmadı. Hava koşulları da sabaha göre biraz değişti. Bu sabah araçtan memnundum ancak öğleden sonra yol tutuşu yoktu. Harika bir seans değildi ve mutlu değilim. En azından gridin temiz tarafındayım ve yarış için 2 set temiz lastiğim var. Umarım başlayacağım yerden mücadele edebiliriz."
Hulkenberg:
"Bugün son seansa kalmak güzeldi çünkü öndeki takımların ardından yer alan grubun ne kadar yakın olduğunu herkes biliyor. Ancak her zaman olduğu gibi insan doğası daha da iyi bir sonuç alabileceğini hissediyor. Renault'lar ve De la rosa bugün çok güçlüydü ve aramızda sadece birkaç salise vardı. Burada geçiş çok zorlu olsa da, etrafımızdaki araçlarla birlikte yarışın oldukça rekabetçi geçeceğini düşünüyoruz."
Barrichello:
"1. seansta araç mükemmeldi ve sadece tek bir tur atmam yetti ve seansın geri kalanında garajda rahattık. Ardından 2. seansta çıkış turumda çok fazla trafik vardı ve temel olarak turum yavaştı. Lastiklerin yeterli çalışma seviyesine gelmediklerini düşünüyorum. Lastiklerim yoktu ve aracın dengesi kaybolmuştu ve son tura gelene kadar lastikler bitti."
De la Rosa:
"Performansımdan mutluyum ancak daha da önemlisi takımımla gurur duyuyorum. Araç gerçekten iyiydi. Kazandığım pozisyonum, Hinwil'dekilerin aracı, özellikle yavaş virajlarda ne kadar geliştirdiğini kanıtlıyor. Onlar kafalarını eğip sıkı çalıştılar ve durumu tersine çevirdiler. Yarın startta ve ilk turda sorundan uzak durup puanlar için mücadele etmeye çalışacağım."
Schumacher:
"Açıkça görülüyor ki bugün bizim için sıralamalar ideal bir sonuç vermedi. Dünkü performansın ardından bize otomobil hakkında daha fazla bilgi verecek ayarlara bilerek geçiş yaptık ve yarış için daha fazlasını yapmayı hedefliyoruz.. Bu sabah ayarlar makul gibiydi ama pist sıralamalarda ısınmaya başladıkça ters tepti. 14. sıradan yarışa başlayacak olmak işleri zorlaştırsa da ayarlarımız yarışta daha iyi çalışacaktır. Gridin kirli tarafından olmak elbette fayda sağlamayacak ama yarın yine iyi bir start almaya çalışacağım. Ardından yarışın nasıl şekilleneceğine bakacağız."
Demeçler TRF1'den alınmıştır.
Etiketler:
alonso,
barichello,
button,
hamilton,
hulkenberg,
kubica,
macaristan gp,
massa,
pedro de la rosa,
petrov,
rosberg,
schumacher,
vettel,
webber