Reklamlar
28 Ağustos 2010 Cumartesi
Sıralama Sonrası Pilotların Demeçleri
Belçika GP sıralama turu sonrası pilotların verdiği demeçler
Webber:
"İlk turun oldukça önemli olduğunu biliyorduk. Çünkü burada işler tahmin edilemez. Hava çok başkaydı, Spa için bile. Bir açtı bir kapadı Bu yüzden çok temiz bir sıralama çok önemliydi. İlk turdan memnundum ama burada yeterli olup olmadığını bilemezsiniz. S3'ün ortalarında ilk sırada olup ikinci süsüşe başlamak güzeldi. Ama hava, ikinci sürüşümüzde gelişimi zorlaştırdı. Lewis, ikinci sürüşünde iyi bir tur attı ama burada daha hızlı gitmek için yeteri kadar hızlı olabileceğimizi düşünüyorum. (Havayı tahmin etmek) neredeyse imkânsız. Orda burada başlayan yağmurlarda hiç istikrar yok. Burası özel bir yer, ormanın içinde sıkışmış, hepimiz bunu biliyoruz. Bunu söylememle birlikte havadan kurtulmak bugün o kadar zor değildi. Daha çok herkesin ne zaman ne yapması gerektiği ile ilgiliydi."
Hamilton:
"Bütün sıralama boyunca oldukça aldatıcı bir seanstı. İlk turuma çıktım. 14. viraj kuruyordu ama oraya giren ilk kişiydim ve ne kadar zorlamam gerektiğini bilmiyordum. İlk tur biraz hayal kırıklığı yarattı; lastiklerimden zaman elde edemedim. Ardından ikinci tur için fırsat yakaladım ve ilk viraj hariç iyi geçti. (ilk viraj) ıslaktı ve biraz nemliydi. Orada zaman kaybettim. Ama pistin geri kalanı kuruydu ve lastiklerden faydalandım ve zaman çıkardım. Sanırım Mark'ın 0,1 saniye gerisindeydim. İlk sırada olma potansiyeli vardı ama ilk çizgide ikinci cep de bizim için iyi bir yer. İlk çizgideyiz. Olumlu olan şey, öndeyiz ve mücadelenin içindeyiz. Agresif olacağım ama aynı zamanda temkinli de olmam gerek. Yarın farklı bir gün. Yağmurlu mu kuru hava mı olacak bilmiyoruz. Ama iyi puanlar alabileceğimiz iyi bir konumdayız"
Kubica:
"3. seansta piste çıkış turumda son şikana gelirken aracımın durduğu kötü bir an yaşadık. Bu yüzden 3. seansta 2. hakkımız olmayacağının farkındaydık ve o andan sonra yağmur için dua ettim. Bir kaç damla düştü ancak yeterli değildi. Lewis daha iyi bir tur zamanı atabildi ancak F-kanalı bu kadar geç kullanmamızın ardından tekrar burada olmak yine de iyi. Şanslıydık ki F-kanal daha ilk turdan itibaren mükemmel bir şekilde çalıştı ve burada olduğumuz için mutluyuz. F-kanal ile rekabetçi olmak biraz daha kolay gibi. Farklı lastiklerle tüm seanslarda rekabetçi olduk ve antrenmanlardaki performansımızı tekrar etmek istiyorduk. Galibiyet uzak gibi görünüyor ancak motor sporlarında her şey olabilir. Elimizden gelenin en iyisini yapmaya ve bu hafta sonundan maksimumu çıkarmaya çalışacağız."
Vettel:
"Birinci seansta açıkçası kötü başlangıç yaptık ve pitten en çok çıkan bizdik ve trafiğe yakalanmamayı umuyorduk. Ancak ardından yağmur olduğunda pistteki en çok suya maruz kalıyorsunuz ve kuru lastiklerle çok tehlikeli oluyor. Başlangıçta korkutucuydu ancak ardından geçiş lastikleriyle tur atıp durumu kurtardık. Bu koşullarda ne olacağını asla bilemezsiniz. 2. seansta rahattık ve ardından 3. seansta atılan ilk tur en önemli tur haline geldi çünkü son turda özellikle ilk viraj bölgesinde biraz yağmur vardı ve aldatıcıydı. Son seanstaki ilk turum yeteri kadar iyi değildi, bu kadar basit ve ilk sektörün başında bir kaç hata yapıp momentumu kaybettim. Ardından son turumun ilk virajında daha önce söylediğim gibi 0.6 sn kaybettim. Oradan sonra iyi düzelttim ve ilk turumdan da daha hızlı oldum. ancak 14. virajda biraz kaydım ve hepsi bu. Sonunda söyleyecek çok şey yok. Bugün en önemli şey aracımızın çok iyi olmasıydı. Bugün başaramadık, bu yüzden yarın başarmak zorundayız."
Button:
"Aracımız iyiydi ve tüm hafta sonu performansımızın iyi olduğunu düşünüyorum. Sadece biraz daha yukarılarda olmayı umardım. Son seansın başında kullanılmış lastiklerle piste çıktık ve temiz lastikleri son turda kullandık. Önümdeki iki araç hızlı turlarını pistin kuru olduğu ilk turlarında elde etti. Son turumda 1. sektörde hafif yağmur vardı bu yüzden en son hızlı turuma göre ilk sektörde 0.3 - 0.5 sn kaybettim. Moralim oldukça bozuldı ancak orta sektörde ve son sektörde oldukça rekabetçi olarak durumu düzelttik. Makul seviyede mutluyum ancak yine de biraz daha yukarıda olmak isterdim. Yine de beşinciyim ve pistin iyi olan tarafındayım ve bu tür koşullarda her şey olabilir. Bu yüzden oldukça heyecanlı bir durumdayız. Şu an için durum böyle ve yarın aracımız ile iyi bir yarış çıkarabiliriz."
Massa:
"Açıkçası zor bir sıralamaydı. Daha sabahki seansta Mclaren ve Red Bull'ların bizden hızlı olduklarını gördük ve öğleden sonra da bunu doğruladılar. Bazı sorunlar yaşadık ve istediğimiz sonucu alamadık. Bu da pozisyonumuzu yarış içerisinde düzeltmeye çalışacağımız anlamına geliyor. Genellikle olduğu gibi Belçika'da değişken hava koşullarının yarışta önemli etken olmasını beklersiniz. Ortaya çıkacak durumları mümkün olduğu kadar iyi yönetmek hayati olacak. Sıralamaların son seansındaki ilk turumda iyi bir tur atabildim ve belki bir kaç salise hızlı olabilirdim ancak son turumda ilk virajda bir anda yağmur geldi ve lastikleri kilitledim ve turu tamamlamadan pite dönmeye karar verdim çünkü tur zamanımı geliştiremezdim. Eğer tamamen ıslak değil de hafif ıslak bir pist olursa o zaman sorun olabilir çünkü geçiş lastikleri çok çabuk bozuluyor ve onları çok dikkatli kullanmak gerekecek."
Barichello:
"Takımdaki herkes bugün iyi bir gayret gösterdi. Bu sabah ayarlarda biraz sıkıntı yaşıyorduk ama takım, aracı sıralama için daha iyi bir hale getirmek için antrenmandan sonra bazı harika fikirlerle geldi ve bunlar karşılığını verdi. 7. sırada olmaktan memnunum. Ailemle ve takımla 300. yarışımı kutlarken harika bir hafta sonu geçiriyorum. Yarın da iyi bir sonuç almak için sıkı bir şekilde zorlayacağım"
Hulkenberg:
"İki aracın da ilk 10'a girmesi ile takım adına pek de fena bir sonuç olmadı. Yerimden yeteri kadar memnunum, özellikle de S3'de son turumu, en iyi dönemini geçirmiş olan eski set lastikle yaptığımı düşününce. Bugünkü seans gibi yarın da havanın karışık olacağını bekliyorum. Dürüst olmak gerekirse değişken şartlar için kendimi rahat hissediyorum. Kesin olan şey, yarın iyi puanlarla bitirmeyi amaçladığım"
Alonso:
"İlginç bir sıralamaydı ve sürekli koşullar değişti. Belki sonunda lastikleri doğru zamanda takamadık ancak bu işler böyle. Yarın değişken koşullar olursa grid pozisyonumuz önemli olmayacak ve şansımız olacak. Açıkçası önde olmak istiyorduk ancak yine de çok endişeli değilim. Yarış yarın. Bugün bu tür koşullarda verilen doğru bir kararın ve kuru zeminde atılan ekstra turun 50 sn ya da 1 dk kazandırabileceğini bir çok kez gördük. Bu yüzden saliselerden bahsetmiyoruz; bir dakikadan bahsediyoruz. Yarın doğru zamanlarda doğru kararları vermeye hazır olmak zorundayız. Bugün az ya da çok benzer şeyleri yaptık. Birer zaman turu şeklinde gittik. 3. seansta mucizevi bir çözüm olmayacaktı. Belki bazı araçların son seansta 2 set yeni lastiği vardır. Ne yazıkki bizim yoktu ve yeni set lastiğe geçtiğimizde yağmur geldi. Bu işler böyle ve yarın yağmurun bize yardımcı olacağına eminim. Bu tür koşullarda şans da önemli faktördür. Dün muhtemelen ıslak pistte en iyi anlarda sürdük ve iyi zamanlar elde ettik. Kuru pistte en iyi zamanda sürdük ve iyi zamanlar elde ettik. Bugün yanlış zamanda pistteydik ancak yarış yarın. Eğer bir gün iyi bir gün kötü oluyorsa yarın iyi olacaktır. Yarın fark 20'den daha az olacak. Yarışı tamamlamamız lazım, öncelik bu. Burada ilk virajın zor olacağını biliyoruz bu yüzden risk almaktan kaçınmalıyız. O andan sonra zorlamamız lazım ve yarınki koşullarla verdiğimiz kararlarda şanslı olmamız lazım."
Schumacher:
"Açıkçası ilk 10'da olmak isterdim, yazık oldu. Bunu yapabilirdik, inanıyorum. Ama ne yazık ki son turumda trafiğe takıldım. Bu yüzden o noktada daha fazla zorlayamadım. 10 sıra geriye gitmem gerektiğini bilmem, yarınki yarışta karmaşık hava şartları ummama neden oluyor. Bu şekilde en azından yarış içinde bazı hareketler olut; bunlar bizim lehimize de olabilir aleyhimize de. Yarın öğleden sonra neler olacağını ve bizim bundan neler çıkaracağımızı göreceğiz"
Rosberg:
"Şimdiye kadar ideal bir hafta sonu olmadı ve 5 sıra ceza alacağımızı düşünerek daha çok yağmur ayarları üzerine gittik. Bu, yarınki yarış için tek şansımız. Araç genel olarak bugün tutunma eksikliği yaşıyordu ama esas sorun, S2'deki en hızlı turumda daha piste giriş turundaki bir pilotun, turun yarısında önümde kalmasıydı. Yarın neden olacağını göreceğiz ama yağmur yağarsa doğru ayarlardayız"
Alguersuari:
"Oluksuz lastiklerle araçta kendime çok güveniyordum çünkü iki gün boyunca iyi çalıştığımız için aracın dengesi çok iyi oldu. Son turumda 13 ve 14. virajlar çok kaygandı ve turun çoğunda istediğim gibi zorlamama rağmen o bölümlerde yavaşladım ve oralarda kaybettiğim zaman ile son seansa kalamadım. Dürüst olmak gerekirse bu kadar yukarıda olmayı ummuyordum bu yüzden yarışın bize iyi bir şekilde uyan yağmurlu olmasını umuyoruz."
Kobayashi:
"Gerçekten utan verici. S1'in başında zemin kuru iken araç iyiydi ama kırmızı bayrak sallandıktan sonra, yağmur başlayana kadar zaman turu elde etmek için yeterli süre yoktu. Herkes için durum böyleydi. Yağmur durduğunda ilk olarak geçiş lastikleriyle piste çıktık ve ardından hata yapıp oluksuz lara geçtik. Güvenlik açısından geçiş lastikleri ile devam etmeliydik. İlk viraj yumuşak lastikler için iyiydi ama U viraj, 8. viraj öncesinde pist beklediğimden çok daha ıslaktı ve çakıl alana çıktım. Araç hasar almamıştı; dvam edebilirdim ama artık seans bitmişti."
de la Rosa:
"Sonuç hayal kırıklığı. Araç performans açısından gerçekten iyiydi. S3 için mücadele edebielcek bir konumda olduğumuza eminim. Kısa süreli yağmurun ardından 7 km.'lik pistin farklı yerlerindeki şartlar hakkında fikir sahibi olmak çok zordu. Pist kuruyordu ve hangi virajda ne ile karşılaşacağımızı bilemiyorduk. Lastikte yanlış seçim yaptık. Oluksuzlarla çıkmak çok iyimserdi ve 14. virajdan önce aracın arkasını kaybederek hata yaptım. Şartları daha iyi tahmin etmiştim ve sornasında bariyerlere çarptım. Korkunç bir sonuç oldu"
Petrov:
"Benim için büyük bir hayalkırıklığı oldu. Oluksuz lastiklerle çıkış turumda 9. virajın çıkışında bordürün üstüne fazla gittim ve orada duran su nedeniyle aracın kontrolünü kaybettim. Tekrar başlayamadım ve seansım orada sona erdi. Araç tüm hafta sonu iyi olduğu için büyük hayalkırıklığı oldu ve ilk 10'da yer hedefliyordum. Ancak artık olan oldu ve pozitif olup yarına odaklanmaya çalışacağız. Yeni F-kanal sistemi çok iyi çalışıyor bu yüzden düzlüklerde hızlıyız ve geçişler yapabiliriz. Bunun yanında hava tahminleri de belirli değil ve yağmur olduğunda her şeyin olabileceğini biliyoruz."
Etiketler:
alguersuari,
alonso,
barichello,
belçika gp,
button,
hamilton,
hulkenberg,
kobayashi,
kubica,
massa,
pedro de la rosa,
petrov,
rosberg,
schumacher,
vettel,
webber