Reklamlar
1 Ağustos 2010 Pazar
Yarış Sonrası Pilotların Demeçleri
Macaristan GP yarış sonrası pilotların verdiği demeçler.
Webber:
"Bugün bu benim için bir hediye gibi oldu. Daha önce çok hediye alamadım, bu yüzden bunu kabul edebilirim. Şans Seb'ten yana değildi. Takım adına inanılmaz bir gün oldu.. Hedefimiz duble yapmaktı ama ne yazık ki bunu yapamadık. Yine de oldukça fazla puan aldık. Rakiplerinize olanların ardından, elinizdeki potansiyeli en iyi şekilde kullanmak daima iyidir. Sırada büyük yarışlar var. Bizim hepsi farklı birer mücadele olacak ve otomobiller için de öyle. Burada diğerlerinden daha fazla puan alabilmek güzel. Sonuçta kendimizin önüne geçemiyoruz. Seb teknik sorun yaşayana kadar ilk sıradaydı. İlk bölümde liderdi ve hata yapmasaydı muhtemelen yarış onun olacaktı. İkincilik ise gelip gidiyordu. İkinci olabilirdim ama yarışlar böyledir, her şey olabilir. Zaferlerimin çoğunu bir hediye olarak kazanamadım. Sen iki sıra kaybetti ve markalarda da puan kaybettik ama ben şikayet etmiyorum. Size verilenleri almalısınız."
Alonso:
"Açıkça görüldü ki bu hafta sonu ikisinden yavaştık. Yarışta da sürpriz olmadı. Bugün onlarla karşılaştırdığımızda kendimizi çok yavaş hissettik ama çok şükür ki pist yüzeyi ve geçişe izin vermeyen doğası gereği istikrarı koruyup ikici sırada tamamlayabildik. Bizim için iyi oldu ama yarış temposu ve sıralama temposu açısından hızlanmamız gerektiğini biliyoruz. Burada Red Bull ile mücadele edebilecek kadar hızlı değildik. Bu yüzden yapabildiklerimiz konusunda gerçekçi olmalıyız. Pazar günü alınan sonuç harika ama genel olarak zorlamaya devam etmeli ve otomobili geliştirmeliyiz. Hak ettiğimiz yer üçüncülüktü. Antrenmanlarda, Sıralamaların tüm seanslarında, hep üçüncüydük. Bu yüzden yarışta da üçüncü olmayı bekliyorduk. Bugün otomobil harika bir start aldı. Nerdeyse iki Red Bull'u da geçebilecektim. Ama bu mümkün olmadı. Ancak ikinciliğe yükselebildim. İkinciliği korumaya çalıştım. Mark harika bir ilk bölüm geçirdi. Yumuşak lastikle 40 tur atıp sorun yaşamaması bizi şaşırttı. Bizse stratejimizi çalıştıracak kadar hızlı değildik. Eğer Red Bull gibi hız avantajınız varsa stratejiniz o zaman işe yarıyor. Vettel arkamızdayken 40 tur geçirdik. Bizden bir ya da iki saniye hızlıydı. Bugün pistin karakteristiğinin çok yardımı oldu. Normal bir pistte ikinciliği korumak imkansız olabilirdi"
Vettel:
"Çok kolay bir yarıştı çünkü performans avantajımız vardı. Yarışın tekrar başlarken uyumuşum ve muhtemelen telsize çok fazla takıldım. İlk bölümde telsiz bozulmuştu ve hiçbir şey duymadım.İlk aracın ne zaman pite gireceği konusunda söylenecekleri bekliyordum. Ve güvenlik aracı içeri girerken birinci sırada olan genelde yavaşlardı ancak Mark çok yakın takip etti. Ardından Mark ve güvenlik aracının çok yakın olduğunu gördüm ve güvenlik aracı pite girince neler olduğunu farkettim. Çok üzgünüm çünkü bugün parkta yürürmüş gibi bir galibiyet kazanabilirdim. Ne olduğunu ve niçin cezalandırıldığımı bilmiyordum. Bu yüzden benim için bir soru işaretiydi. O an neler olduğunu anlamadm."
Schumacher:
"Farklı pilotların farklı bakış açıları olduğunu biliyoruz ve Rubens de böyle biri. Bir pilot olarak, çizginizi bir kez değiştirme hakkınız var. Benim yaptığım da buydu. Elbette geçebileceği kadar boşluk vardı. Geçti de zaten. Birbirimize dokunmadık. Yani ben ona yeteri kadar boşluk bıraktığımı düşünüyorum. Herkes beni pist üzerinde kimseye kolay hediyeler vermeyen biri olarak tanır. Eğer beni geçmek istiyorsanız, bunun için mücadele etmeniz gerekir. Burada da öyle oldu. Fazla söyleyebilecek bir şey yok. Onun lastikleri daha yeniydi. Benim görevimde son virajı tam gaz geçebilmekti. Son virajı biraz geniş aldım ve virajdan çıkarken otomoblin hızı bundan etkilendi. Arkamda olduğunu biliyordum. Ben içeri doğru yaklaştım ve ona şu mesajı vermek istedim: 'Diğer tarafa geç Orada senin için daha fazla boşluk var'. Ama o bunu yapmadı. Bu yüzden yakın bir mücadele oldu."
Hamilton:
"1. viraja girdim, hızlanmaya başladım ve garip bir titreşim oldu. Şaft gitmiş giviydi ancak şaft sorunu yoktu, vites kutusu sorunuydu. Aslında frenlerde sorun yaşıyordum ve o kayboldu, ardından vites kutusunda yaşadık ancak biliyorsunuz ki bu bir yarış. Yakalamak için çok sıkı çalışmak zorundayız. Tabiki her küçük şeyin faydası olabilir ancak bugün çok puan kaybettik. Bu sene 2. kez oluyor ancak daha fazla sorun yaşamamak için sıkı çalışmalıyız."
Button:
"Hafta sonu çok iyi başlamıştı. Antrenmanlarda iyi performans sergiledik ve sıralamalar için sabırsızlanıyordum. Ne yazıkki sıralamalar iyi değildi ve yarışa 11. sıradan başladım. İyi bir kalkış yaptım ancak ilk viraja girerken dışarıda takıldım ve 4-5 sıra kaybettim.Bu yüzden o pozisyondan 8. olmak çok da kötü değil. Çok fazla puan kaybettim ve takım sadece 4 puan alabildi ancak ilk 4 sürücü arasında çok büyük farklar yok. Ben liderin sadece 14 puan arkasındayım ve hâlâ her şey açık. Zor bir hafta sonuydu ancak tekrar savaşacağız. Pozitif ve güçlü takımız ve daha önce de zor zamanlarımız oldu. Bu durumdan da umarım bu ayın sonundaki Belçika yarışında güçlü bir şekilde geri dönüş yaparız."
Devamı eklenecek
Demeçler TRF1'den alınmıştır
Etiketler:
alonso,
button,
hamilton,
macaristan gp,
schumacher,
vettel,
webber