Reklamlar

26 Mart 2011 Cumartesi

Sıralama Sonrası Pilotların Demeçleri



















Avustralya GP sıralama turu sonrası pilotların verdiği demeçler

Vettel:

"Nasıl olacağını göreceğiz ama daha ilk adımı attık. Sezona bu şekilde başlamak iyi bir adım. RB7'yi olduğu noktaya getirmek için sıkı çalıştık. Bu daha çok, fabrikada çalışanlara bağlı. Bugün benim için büyük memnuniyetti. Çok hızlıydım ve sonuçtan memnunum. Ama herkes gibi 0 puanımız var. Bu yüzden neler olacağını görmemiz gerek. Her zaman kilit noktanın, yarışı bitirmek ve damalı bayrağı görmek olduğunu düşünüyorum. Geçen sene yarısında yarış dışı kaldık ama kendime çok güveniyorum. Kışın çok ama çok iyi hazırlandık, dayanıklılık üzerine sıkı bir şekilde çalıştık. Yarın çetin bir yarış olacak, bilinmeyende yarışacağız. Lastiklerin nasıl davranacağı konusunda tahminlerimiz var ama nasıl olacağını göreceğiz. Oldukça eğlendirici olacak. Gözümüzü üstünde tutmamız ve odaklanmamız gereken çok şey var. Bugün temeldi, bundan daha iyi olamazdı"

Hamilton:

"Bugün yukarıda olmaktan kesinlikle büyük heyecan duydum. Fabrikadaki çocuklar inanılmaz bir iş çıkardı. Kendimizi pistte gösterdik. Fabrikada muhteşem ve süper bir çalışma yürütüldü. Kış testlerinde yaptıklarımızı geri çekme kararı zor ve cesurcaydı. Geri dönüp başka bir yolda gitmeye karar verdik. Nadiren yapılan bir şeydi, önceden hiç yapmamıştık. Ama rüzgâr tünelindeki sonuçlar iyi görünüyordu. Çocuklar hiç olmadığı kadar sıkı çalıştı. Araç, bizim için büyük bir gelişim ve büyük bir adımdı. KERS kullanmadılarsa, daha yarım saniyeleri daha var demektir. Bu yüzden 1,3 saniye normal değil. Takım olarak biz, yıllardır bir gelişim oranına sahibiz. Çok gerilerden de geldik. (Şu anda) öndeyiz; en azından mücadeledeyiz ve buradan da iyi puanlar alabiliriz. Aracımız muhteşem görünüyor. Bu yüzden onlarınki ne durumda hayal edemiyorum"

Webber:

"Bugün o dereceleri yapamazdım. Performansımla hayal kırıklığı yaşıyorum. Sebastian, iyi bir tur attı ve ön çizgiden atılmakla hayal kırıklığı yaşıyorum. Sebastian'ın farkına şaşırdım. Nerede gelişebileceğime bakmam gerek. Çocuklar harika bir iş çıkardılar. Ben en iyisini yapamadım ama çıta yükselmişti. Bugün planlara göre geçmedi. Bu kesinlikle ciddi. Her şeyi öne sürdük ama pol mücadelesinde yoktum. Bu yüzden (sorunları) belirlemeli ve yarınki yarış için aklımda bulundurmalıyım. Bugünkü en önemli şey, aracın potansiyelini görmekti. Takım olağanüstü bir iş çıkardı, yarını dört gözle bekliyorum. Çok şey öğreneceği, bugün öğrendiğimiz gibi. Beklenenlerle ilgili bir kare çektik bugün. Bazı sorular daha var ama o kadar çok değil. Testlerde makul seviyede çalıştık. Takım, yarınki yarışa giderken kullanacağı iyi verilere sahip. Hiç bir zaman imkânsız değildir ama ne yazık ki Lewis'in de ön çizgiye geçmesine izin verdim. Uzun bir sezon olacak. Bugün elbette hayal kırıklığı yaşayabilirsiniz ama yarınki yarışa, mümkün olan en iyi sonucu almak için çıkacağız"

Button:

"Bundan çok memnunuz. (Araçtan) en iyisini elde edemedik ama elimizdeki paketten çok memnun olmamız gerektiğini düşünüyorum. Testlerdekine göre ileri yönde muazzam bir adım. Bu hafta sonu yaptıklarımızdan çok mutlu olmalıyız. Bu araç daha ilk döneminde. Çünkü çok test yapmadık. Dayanıklı ve yeteri kadar hızlı olması bizi çok mutlu etmeli. Yarışı gerçekten dört gözle bekliyorum. Dördüncü sıradan da iyi bir yarış çıkarabileceğimizi düşünüyorum. Geçen sene dördüncülükten iyi bir yarış çıkarmıştım. Göreceğiz. Sebastian çok iyi bir tur attı ama tempolarının bunun gibi olup olmayacağını bilmiyoruz. Olumlu bakmalı ve kazanabileceğimizi düşünmeliyiz."

Alonso:

"Bugün antrenmanlardan itibaren süper rekabetçi değildik. Sıralama konusunda çok muhafazakâr bir yaklaşım benimsedik. Risk alırsak belki 4., muhafazakâr olursak da 5.-6. olabileceğimizi biliyorduk. Bu yüzden şampiyonanın ilk yarışı için risk almaya gerek yoktu. Ama ne yazık ki S3'te elimizde sadece tek set yumuşak lastik vardı. Elimizden gelenin en iyisini yaptık. 5.lik, sıralama öncesinde aşağı yukarı beklediğimiz şeydi. Konumumuzdan memnunuz. Pol ile aradaki fark pek mutlu etmiyor. Bu duruma bir baklmalı ve bu gece değerlendirme yapmalıyız. Dün daha fazla tutunmaya ve daha fazla genel dengeye sahiptik. Bugün hem Felipe hem de ben daha az tutunma hissettik. Belki de pist koşulları biraz daha kötüydü ama diğerleri düne göre daha iyiydiler. Bunu biraz daha iyi anlamamız gerekiyor. Ayrıca Toro Rosso, Sauber ve Renault ile olan fark... Kış testleri ve dünden, onların 1 saniye önlerinde olduğumuzu biliyorduk; oysa bugün, bu sadece 0,2-0,3 kadardı. bu yüzden aracımızda bir şeyler eksilmiş. Yarın iyi bir yarış çıkarmak için çalışacağız. Sepang'da pol ile olan farkı kapatmalıyız. Sezonun ilk sıralama seansına kadar bir şey bilemezsiniz, o zamana kadar her şey söylentidir, tahmindir. Bugün farkın çok büyük olduğu doğru. Ama yarın, dürüst olmak gerekirse onlara ve McLaren'e oldukça yakın görünüyoruz. (Bugünkünün) Bizim normal tempomuz olduğunu düşünüyorum, yarın daha iyi olacağız"

Devamı eklenecek...