Malezya GP'de galibiyete pole pozisyonundan başlayan Vettel ulaştı. Button 2. ve Heidfeld 3. oldu
Sebastian Vettel, yarışın büyük bir bölümünde KERS olmadan yarışmasına rağmen, sezonun ikinci yarışında da rahat bir galibiyet kazanarak Sepang'da podyumun tepesine çıktı.
Avustralya'da olduğu gibi yarışı domine edemeyen Alman pilot, bununla birlikte kendini rakiplerinin baskısından uzak hissedeceği bir hızla zafere uzanmayı başardı.
Bu hafta McLaren'ı ikinci sıraya Jenson Button taşırken, yarışın sonuna doğru yaşadığı lastik problemi yüzünden günü yedinci sırada tamamladı.
Renault ise ilk hafta Vitali Petrov'un yaptığı sürprizin ardından, Sepang'da Nick Heidfeld'le yine podyuma çıkmanın sevincini yaşadı.
Mücadelenin son bölümünde Mark Webber'in üçüncü mücadelesine başarılı bir savunmayla cevap veren Heidfeld, uzun bir sürenin ardından ilk kez podyum yüzü görmüş oldu.
Ferrariler ise beş ve altıncı sıraların sahibi oldu. Alonso'nun podyum mücadelesi verdiği sırada Hamilton'ın arkasına çarpması sonucu ön kanadı kopunca, eski takım arkadaşıyla girişti keyif verici mücadele yerini pite bıraktı ve İspanyol pilot pozisyonu kaybetmek zorunda kaldı.
Dünya şampiyonu Vettel yarışa temiz bir çıkışla başlayarak, yoğun ilk virajdan rakipleriyle arasındaki farkı artırarak çıktı. Startın en başarılı isimleri altı ve sekizinci cepten, sırasıyla iki ve beşinci cebe çıkan Heidfeld ve Petrov oldu. Hamilton ve Button, Massa ve Alonso'nun önünde kalırken, öndeki isimlerden startın en büyük kaybedeni Webber oldu. KERS'i çalışmadığı tahmin edilen Avustralyalı pilot, dokuzuncu sıraya kadar düştü ve turun ilerleyen metrelerinde Kamui Kobayaşi'ye geçildi.
Vettel'e karşı çok fazla zaman kaybetmeyen Nick Heidfeld, ilk bölümde Alman rakibinin yaklaşık yedi saniye gerisinde kaldı. Heidfeld, ilk pit stoplarda zaman yitirirken, McLarenlar ve hızlıca toparlanan Alonso, Vettel'le aralarındaki farkı kapatmaya çalıştı.
Hamilton, Vettel'e 4 saniye kadar yaklaşırken, Alonso da Button'ı sollayarak ilk viraj üçüncü sırada girdi.
Vettel, öndeki pilotların üç pit stoplarından ikincilerini yapmasının ardından, takımın kendisine artık KERS kullanmayacağını söylemesinden sonra baskıya daha açık hale geldi.
Vettel'i KERS'i kullanmamasını bir avantaj olarak değerlendirmeye çalışan rakiplerinin umutları ise kısa sürede dağıldı. Vettel, KERS olmadan bu turlarda Hamilton'la arasındaki farkı 8 saniyeye kadar çıkararak, rakiplerinin ümitlerini öldürdü.
Yarışın ikinci yarısında ilerleme kaydetmeye başlayan Button, ikinci pit stopta üçüncü sırayı Alonso'dan geri aldı ve daha sonrasında hızlı zamanlar kaydetmeye başladı. Yarışın ilerleyen bölümlerinde de Hamilton'ın lastik problemi yaşamasıyla birlikte ikinci sıraya yerleşti.
Button, bundan sonra Vettel'le arasındaki zaman farkını yavaş yavaş kapatmaya başlarken, 45. turda Alonso, Hamilton'a karşı yaptığı geçiş manevrası sırasında ön kanadıyla McLaren aracına arkadan çarptı. Ön kanadının solu dağılan İspanyol pilot, beş tur sonra yeniden yeniden pite girmek zorunda kaldı ve podyum şansını yitirdi.
Lastik problemi yaşayan Hamilton da Heidfeld'e yakalandı ve geçildi. İngiliz pilot, dördüncü kez pite girme kararı verince, Alonso ve Webber'in de gerisinde kalırken, Alonso'nun zorunlu pitini değerlendiren Red Bull pilotu Webber de bu kez üçüncülük için Heidfeld'i zorlamaya başladı.
En önde ise Vettel, Button'la arasında soğukkanlı bir mesafe bırakarak İngiliz rakibinin 3.2 saniye önünde finişi geçti.
Petrov ise, 53. turda yedincilik mücadelesi verirken yürekleri ağza getiren bir kazayı hafif atlattı. Rus pilotun aracı, virajı geniş aldıktan sonra hızlı bir şekilde çimlerin üzerinden geçip piste dönmeye çalıştığı sırada havalandı. Direksiyonu yerinden çıkan Petrov, ciddi bir kaza olmadan piste döndü.
Sauber'de Kamui Kobayaşi iki pit stop stratejisiyle sekizinci sıranın sahibi oldu. Japon pilotun, öğleden sonra zorlu bir mücadele sonunda dokuzuncu olan Michael Schumacher ile olan çekişmesi ise keyifli anlara sahne oldu. Nico Rosberg ise ilk turda orta gruba gerilemesinin ardından yarışın ilerleyen bölümlerinde pozisyonu geliştirme şansı bulamadı ve yarışı Force India pilotlarının gerisinde 12. sırada tamamladı. Force India'dan Paul di Resta ise ilk 10'da yer alarak puan alan son pilot oldu.
Bu arada Lotus, orta gruptaki eski takımlara daha fazla yaklaşarak iyi bir performans sergiledi. Heikki Kovalainen, Toro Rossoların arkasında 15. olurken her iki Williams aracı da yarış dışı kaldı.
Klasman:
Po. | Sürücü | Takım | Zaman |
---|---|---|---|
1. | Sebastian Vettel | Red Bull | 1:37:39.832 |
2. | Jenson Button | McLaren | +3.261 |
3. | Nick Heidfeld | Renault | +25.075 |
4. | Mark Webber | Red Bull | +26.384 |
5. | Felipe Massa | Ferrari | +36.958 |
6. | Fernando Alonso | Ferrari | +37.248 |
7. | Lewis Hamilton | McLaren | +49.957 |
8. | Kamui Kobayashi | Sauber | +1:06.439 |
9. | Michael Schumacher | Mercedes Grand Prix | +1:24.896 |
10. | Paul di Resta | Force India F1 | +1:31.563 |
11. | Adrian Sutil | Force India F1 | +1:41.379 |
12. | Nico Rosberg | Mercedes Grand Prix | +1 Lap |
13. | Sebastien Buemi | Scuderia Toro Rosso | +1 Lap |
14. | Jaime Alguersuari | Scuderia Toro Rosso | +1 Lap |
15. | Heikki Kovalainen | Lotus F1 | +1 Lap |
16. | Timo Glock | Virgin Racing | +2 Laps |
Finiş Göremeyenler | |||
17. | Vitaly Petrov | Renault | +4 Laps |
18. | Vitantonio Liuzzi | HRT F1 Team | +10 Laps |
19. | Jerome d` Ambrosio | Virgin Racing | +14 Laps |
20. | Jarno Trulli | Lotus F1 | +25 Laps |
21. | Sergio Perez | Sauber | +33 Laps |
22. | Rubens Barrichello | Williams | +34 Laps |
23. | Narain Karthikeyan | HRT F1 Team | +42 Laps |
24. | Pastor Maldonado | Williams | +48 Laps |