Reklamlar

31 Mayıs 2011 Salı

Kırmızı Bayrak Tartışması




















Monaco yarışı sonrası Formula 1 dünyasının nur topu gibi bir tartışma başlığı daha oldu.

Lastikleri bitme noktasına gelmiş ve arkasındaki Fernando Alonso ve Jenson Button'a karşı liderliğini korumaya çalışırken ecel terleri döken Vettel, Petrov için sağlık müdahalesi sırasında yarışın durdurulması sayesinde pite girmeden lastik değişikliği yapıyor, Hamilton start düzlüğünde kırılan arka kanadını değiştiriyor...

Son şampiyon cehennemin ucundan dönerken, bu sezon ilk kez yarış galibiyetine bu kadar yaklaşan Alonso ve Button yıkılıyordu.

Fernando Alonso, ikinci olduğu yarışın bitiminde, "Vettel aşınan lastikleriyle sorun yaşıyordu ki bir-iki tur sonra çok daha zor durumda kalabilecekti. Geçişin zor olduğu bir pist burası ancak yine de risk alacak ve atak yapacaktık. O esnada kırmızı bayrakların gelmesi talihsizlik oldu" diyordu.

Yarış sonrası Mark Webber, Twitter adresinden şu yorumu yapıyordu: "Monaco'da iki yarış koştuk, biri uzun biri kısa. Uzun olan normaldi, kısa olan öncesinde ise lastik, kanat, motor, şasi ne varsa değişitirildi. 1000 sayfalık kural kitabı nerede?"

Ertesi gün Pirelli'den, kırmızı bayrakla durdurulan yarışlarda verilen arada lastik değiştirilmesine izin verilmemesi çağrısı geldi.

Şimdi gözler FIA'ya çevrildi. Kurallarda değişiklik yapılıp yapılmayacağını ise yakında göreceğiz...