Reklamlar

17 Nisan 2011 Pazar

Vettel: "2.likten Dolayı Mutluyum"



















Şampiyona lideri Sebastian Vettel, Çin'de 2 pitstop stratejisinin hatalı olduğunun ortaya çıkmasının ardından Red Bull'un buradan dersler çıkacağını söyledi.

Yarışın son bölümlerinde lider olan Red Bull pilotu, 3 pitstop yapan ve daha yeni lastiklere sahip olan Hamilton'a karşı yerini savunmak zorunda kaldı ama sonunda galibiyeti kabetti.

Vettel: "Sanırım iki pitstopta kalarak çok zorladık. Orta bölüm daha uzun oldu ama ardından kendinizi sert lastikler takılıyken buluyorsunuz. Lewis'İn de gittikçe yaklaştığını gördüm. (Çok sıkı mücadele etmenin) bir anlamı yoktu. Çok fazla zaman kaybetmeden, elimden geldiğince fazla savunma yaptım"

"Bir iki hata yaptık. Bazı sorunlarımız da oldu. Ama yine de ikinci tamamladık. Bu yüzden çok mutluyum. Lewis'i ve McLaren'i tebrik ediyorum. Bir yarışta farklı bir şey denediğinizde hatalar yaptığınız görüldü. Bu doğal. Sizi yenecek bir başkası vardır."

"Bugünden çok ders çıkardık. Buradaki (podyumda) tek 2 pitstop yapan kişiyim. Bu yüzden elbette gece bir şeyleri gözden geçireceğiz"

Alman pilot bu yarışa da ilk sıradan başladı ama kalkışta iki McLaren pilotuna yerini kaybetti.

Vettel: "Bu seneki en iyi kalkışımız olmadığını düşünüyorum. Bunun ötesinde bazı nedenlerden dolayı sol taraf burada daha kötüydü. %100 iyi bir kalkış değildi. Bu yüzden yer kaybettim"

Yarışın ilginç anlarından biri de ilk pitstop sırasında yaşandı ve Button, Vettel'in garajı önünde durdu.

Vettel: "Oldukça şaşırtıcıydı. Önümdeki Jenson, benim garaja girdi. Toro Rosso ile de benzer şeyi yaşamıştık. İnsanların bizim garajda durmasını ne sağlıyor bilmiyorum. Çocukların kafası karışmadı, lider olarak dışarı çıktık."

Vettel ayrıca yarışının küçük sorunlardan etkilendiğini; KERS ve telsiz meselelerini dile getirdi.

Vettel: "(Telsiz sorunu) işleri kolaylaştırmadı. Genellikle bilgi alış verişinde bulunursunuz: lastikler ne, diğerlerinin... Çok soru sordum ama cevap alamadım. İletişimde sorunumuz vardı. Yarışta KERS de sorun çıkardı. Yani bizim için sorunsuz bir yarış olmadı"